top of page

Wij zijn een community

We steunen, juichen, helpen, pushen en motiveren elkaar. We roddelen niet over andere leden of coaches! Check je tas bij de deur. Laat je ego, drama en geruchten thuis. PR's worden gevierd als een geboorte! We zijn respectvol maar niet politiek correct. We vloeken, laten scheten, schreeuwen, grommen, schreeuwen, zweten, bloeden, enz. Jij ook.

 

Houd de sportschool geweldig.

Stel jezelf voor. We zijn meer dan een sportschool, we zijn een gemeenschap. Hopelijk neemt je coach het initiatief en kondigt hij een drop-in of een nieuw lid aan wanneer je naar de les komt. Dat is de eerste stap. Maar je moet het als je plicht zien als lid van je box om ervoor te zorgen dat de nieuwe atleet zich welkom voelt in een nieuwe omgeving - vooral als het hun eerste kennismaking met CrossFit is. Bovendien zal het nieuwe lid waarschijnlijk een positieve beoordeling van je box geven aan zijn vrienden, wat nieuwe business oplevert voor je coach en de gemeenschap helpt groeien.

 

Opruimen

Je moeder werkt hier niet. Berg je uitrusting op. Als je erop zweet, bloedt of kotst, ontsmet het dan! Lijkt duidelijk genoeg, toch? Ik neem aan dat jullie allemaal je eigen vaat opruimen als je thuis klaar bent met eten. Je zou niet wachten tot iemand anders het voor je doet. Er is niets vervelender voor een eigenaar van een box en een coach om borden te zien staan of een verdwaalde band om een optrekstang na de les. Ruimte en tijd zijn vaak kostbaar voor een CrossFit les, en niemand wil die verspillen door andermans troep op te ruimen. Dus doe iedereen een groot plezier en wees trots op je box door je spullen op te ruimen. Het is echt niet zo moeilijk. Als je nog een stap verder wilt gaan, help dan je medesporters met opruimen. Vele handen maken licht werk.

 

Als je hebt gezweet op de uitrusting, gebloed op de uitrusting of gehuild op de uitrusting, veeg ze dan schoon.

Afgezien van een duidelijk punt van hygiëne, is het echt geen prettig gevoel om een wallbal te pakken die natter is dan een pasgeboren baby, of met je kont op een abmat te gaan zitten die net zo goed tegen de blote huid van de persoon voor je had kunnen liggen. Pak een papieren handdoek en ontsmettingsmiddel, en neem de 30 seconden om je uitrusting schoon te vegen. Vergeet ook niet je halterstang schoon te maken met de metalen borstel als je klaar bent. Doe het alsjeblieft voor iedereen.

 

Laat de barbell niet vallen als je de platen verwijdert.

Als je aan het opruimen bent, red dan je coach van een hartverzakking en strip je halter. Dit betekent dat je de halter moet optillen en de platen eraf moet schuiven, en dan terug op de grond moet leggen - laat hem niet op de grond vallen. Zo raken ze beschadigd, en zoals je coach je zal vertellen, zijn ze niet goedkoop om te vervangen. Als je te veel krijt gebruikt, mogen we je uitlachen. Je mag huilen voor, tijdens en na de training, maar gedraag je niet als een baby.

 

Laat de barbell niet vallen met minder dan 20kg platen.

Om de levensduur van onze barbells en plates te verlengen mag je de barbell met minder dan 20kg eraan niet laten vallen. Dit betekent ook dat je tijdens een WOD de barbell op een gecontroleerde manier moet neerleggen als je minder dan 20kg aan de barbell hebt hangen.

 

Kom niet te laat.

Vergeet niet dat de box geen globo gym is - je kunt niet komen opdagen wanneer je wilt. De lessen lopen in een box, en mensen betalen goed geld om ze bij te wonen en hun uren aan fitness en instructie te krijgen. Er zijn weinig andere dingen vervelender dan te zien hoe een lid komt opdagen en denkt dat het gewoon in de les kan springen alsof er niets is gebeurd.

 

Niemand houdt van een "No-Show".

Als je niet komt opdagen terwijl je wel bent ingeschreven, is dat vervelend voor de andere deelnemers, vervelend voor de coaches, vervelend voor iedereen. Doe dit niet en schrijf je tijdig uit.

Helaas moeten we de volgende procedure volgen als je niet komt opdagen zonder het ons te laten weten.

1e No-Show - leden worden per e-mail op de hoogte gesteld van hun afwezigheid en krijgen deze les niet terugbetaald

2e No-Show - leden worden opnieuw per e-mail geïnformeerd, krijgen geen terugbetaling van deze les en worden eraan herinnerd dat dit gedrag niet aanvaardbaar is @ REP Rotterdam

3e No-Show - leden worden voor de laatste keer per e-mail geïnformeerd, krijgen geen terugbetaling van deze les, worden eraan herinnerd dat dit gedrag helemaal niet aanvaardbaar is @ REP Rotterdam en worden op de hoogte gebracht van de 'volgende keer' consequentie

4e No-Show - leden worden per email geïnformeerd dat ze 1 week niet in de box mogen komen. Alle lopende inschrijvingen
voor die week worden verwijderd

5e No-Show - leden krijgen een persoonlijk gesprek met de hoofdcoach over de verdere consequenties.

No-shows blijven een half jaar actief.

 

Let op wanneer de coach instructies geeft.

Het maakt niet uit of je al 1 maand of 5 jaar CrossFit doet, het is respectloos om je eigen gesprek te voeren of je eigen ding te doen als de coach de klas probeert te instrueren. Jij weet misschien uit je hoofd hoe je elke beweging moet uitvoeren, maar niet iedereen weet dat, dus wees geduldig en stil en laat iedereen ten volle profiteren van de kennis van de coach. Bovendien leer je misschien iets nieuws over de lift dat je anders gemist zou hebben!

 

Niet Coachen

Coach alsjeblieft geen andere leden, tenzij je een gecertificeerde CrossFit REP Rotterdam coach bent. We moedigen je wel aan om anderen aan te moedigen! We hebben een geweldige coachingsstaf, als iemand hulp nodig heeft vraag het dan een van ons.

 

Uw kinderen meenemen naar de box

Let op en ruim op na uw kinderen. Zo niet geven we ze een espresso, een lepel suiker en een gratis puppy. Voor ieders veiligheid en gezondheid mogen kinderen niet op de trainingsvloer komen. We hebben in onze lounge ruimte voor kinderen.

 

Wees verantwoordelijk voor je eigen fitness.

Terugschroeven van een training wanneer nodig is intelligent, niet zwak. Je wordt niet fitter door naar een te zware stang te staren. Als je een blessure hebt, laat het ons weten. Speel niet vals. Doe elke rep, met een solide techniek; ongeacht de tijd die het kost. Niemand geeft erom wat je score was. Het maakt iedereen uit of je vals hebt gespeeld. Als je de tel kwijtraakt tijdens een WOD, begin je bij 1.

 

Als je de uitrusting van een atleet leent, geef je die terug als je klaar bent.

Heb je ooit iemand gehad die vroeg of hij jouw rolletje tape mocht lenen, om er vervolgens achter te komen dat hij het doorgeeft aan iedereen die zich plotseling moet inpakken als een mummie? En je hebt altijd al het vermoeden gehad dat iemand anders die polsbandjes die je hem een paar weken geleden geleend hebt, toevallig 'kwijt' is. Wees geen eikel, als je spullen leent, geef ze dan terug als JIJ er klaar mee bent - niet de hele klas.

 

Steel geen uitrusting van anderen.

Als je je klaarmaakt voor een chipper (of een andere WOD waarvoor veel uitrusting nodig is), probeer je je ruimte met de uitrusting zo in te richten dat alles gemakkelijk toegankelijk is als je van beweging naar beweging overschakelt. En dit kan zelfs gelden voor de optrekstang, vooral als je er een band aan moet bevestigen. Dus als iemand je wallball pakt of je stang steelt midden in een WOD, heb je alle recht om je boos te voelen. Het is een CrossFit faux paux die NOOIT, NOOIT mag gebeuren.

 

Respecteer de ruimte van een atleet.

Dit is cruciaal voor de veiligheid en de aandacht van de atleet. Als iemand zich voorbereidt op een belangrijke lift, loop dan niet achter hem, voor hem of ergens in zijn buurt. Als ze moeten springen, is het laatste wat een coach wil zien gebeuren dat de stang een atleet raakt die te dichtbij staat, of erger nog, dat een atleet terugvalt op de uitrusting van iemand anders. Houd om dezelfde reden uw kinderen uit de buurt van de hoofdvloer!

 

Schep op tegen je familie en vrienden.

Je komt in de beste vorm van je leven. Je hebt plezier. Je doet dingen die je nooit voor mogelijk had gehouden. Wees hier trots op. Schreeuw je geweldigheid van de bergtoppen.

bottom of page